noecho(); // Nevypisuj vstup na obrazovku
cbreak(); // Zabudni starý vstup
nodelay(stdscr,TRUE); // Nečakaj na stlačenie
keypad(stdscr,TRUE); // Aktivuje šípky
curs_set(FALSE); // Neviditeľný kurzor
Časovanie
#include <unistd.h>
int usleep(useconds_t usec);
Farby
Farby je potrebné inicializovať na začiatku
Inicializácia farebnosti
has_colors(); // Zistenie či terminál podporuje farby
start_color();
Inicializácia konkrétnej farby
init_pair(1, COLOR_RED, COLOR_BLACK);
Zadáme číslo farby v programe, farbu písma, farbu pozadia.
K programu treba pripojiť dynamickú knižnicu curses
gcc program.c -lcurses -o ./program
Generovanie náhodných čísel
#include <time.h>
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
int main(){
srand(time(NULL));
int a = 10;
int b = 20;
int r = a + rand() % (b-a);
printf("Nahodne cislo z intervalu od %d do %d je %d",a,b,r);
return 0;
}
Zhrnutie
Pomocou knižnice curses vieme pracovať s terminálom ako by to bol obrázok.
Terminál je dvojrozmerné pole znakov
Klávesy a farby sú zakódované ako konštanty v curses.h